Coronavirus

We bevinden ons in ingewikkelde tijden. Zorg goed voor jezelf en zorg goed voor elkaar, dat is het belangrijkste.

De regering heeft extra maatregelen doorgevoerd met betrekking tot het coronavirus. Als GroenWest doen we wat we kunnen om te voorkomen dat wij bijdragen aan verdere verspreiding van het coronavirus. Binnen deze omstandigheden blijven we ons werk zo goed mogelijk doen. Hieronder vindt u enkele veelgestelde vragen:

  1. Is het kantoor van GroenWest open?
    Het kantoor is tot in ieder geval 28 april gesloten. Wij ontvangen alleen nog bezoek op afspraak als daar echt reden toe is en bezoekers geen last hebben van verkoudheid, hoesten en/of koorts.

  2. Hoe kan ik GroenWest bereiken?
    Alle contacten voeren wij zoveel mogelijk digitaal en telefonisch uit. U kunt ons bereiken via telefoon (088 012 90 00), e-mail (info@groenwest.nl) of www.groenwest.nl. Het kan zijn dat de wachttijden aan de telefoon langer zijn dan u van ons gewend bent.

  3. Er staat een bezoek gepland (huisbezoek of reparatiewerkzaamheden). Gaat dat nog steeds door?
    Het kan zijn dat wij voorafgaand aan een bezoek vragen of u symptomen heeft, zoals verkoudheid, hoesten en/of koorts. Als u symptomen heeft, kunnen wij u vragen om de afspraak te verplaatsen. Dit is voor uw veiligheid, maar ook van onze collega’s en partners van GroenWest. We vragen uw begrip.

  4. Kan ik nog een reparatieverzoek indienen en/of wordt mijn reparatie nog uitgevoerd?
    Het kan zijn dat de afhandeling van uw reparaties iets langer duurt dan u van ons gewend bent. Spoedeisende reparaties krijgen voorrang. 

  5. Er is een calamiteit. Waar kan ik dit melden?
    Is er een calamiteit? GroenWest is altijd te bereiken via telefoon (088 012 90 00). Bij grote calamiteiten adviseren wij u om 112 te bellen.

  6. Ik heb een afspraak voor een groepsbezichtiging van een woning. Gaat het nog door?
    Als er bij de voorcontrole een afspraak is gemaakt om de woning te bezichtigen zodat u bepaalde zaken ter overname kan aanbieden, dan zal deze afspraak niet doorgaan. GroenWest zal de kandidaat huurders afbellen en een nieuwe afspraak maken.

  7. Ik heb een eindcontrole afspraak staan en ik moet mijn sleutels inleveren. Hoe gaat dat nu?
    Als er bij de eindcontrole met u is afgesproken om de sleutels aan de verhuurmakelaar te geven dan zal deze afspraak komen te vervallen. Wij vragen u vriendelijk om op de laatste dag (of als u wilt eerder) de sleutel(s) op ons kantoor aan de Oslolaan 2 in Woerden in de brievenbus te doen naast de ingang. Vanwege het coronavirus is het kantoor gesloten voor bezoek.

    U hoeft alleen de sleutel(s) van de voordeur in te leveren en, als het van toepassing is, een sleutel van de algemene toegangsdeur. Wij vragen u vriendelijk om de sleutel(s) te voorzien van een label of in een envelop met daarop het adres en de achternaam van de vertrekkende huurder. De overige sleutel(s) en het afvalpasje/-sleutel (als dit van toepassing is) kunt u in de keukenlade in de woning achterlaten.

  8. Mijn woning wordt opgeleverd. Hoe wordt dit nu geregeld?
    Bij het tekenen van het huurcontract zijn vooralsnog geen wijzigingen. Bij het tekenen van het huurcontract houden wij de richtlijnen van het RIVM aan. Er worden geen handen geschut en we houden 1,5 meter afstand. 

  9. Ik ben een Koopgarant-klant. Hoe lang duurt het terugkoopproces? 
    Wij zullen ons uiterste best doen, maar houdt u er rekening mee dat gezien de beperkingen vanwege het coronavirus sommige processen moeizamer lopen. Heeft u hier vragen over? Wij zijn telefonisch (088 012 90 00) of per mail (info@groenwest.nl) te bereiken.