Lift

In veel appartementencomplexen zijn liften. Het liftonderhoud doen we niet zelf. Wij schakelen hiervoor een extern bedrijf in. Lees onderstaand hoe u een liftstoring kunt melden en andere veelgestelde vragen over liften.

Veel gevraagd over Lift

We hebben een liftstoring, wat kan ik doen?

Een liftstoring kunt u gelijk melden bij GroenWest via telefoonnummer: 088-012 90 00. Wij zorgen dat de juiste instantie actie gaat ondernemen.
Op of in de lift zit een sticker van het onderhoudsbedrijf. Deze kunt u ook direct bellen bij een storing.

Kan de lift in het gebouw open blijven staan wanneer deze op de verdieping is aangekomen? Dit in verband met ventileren van de lift tijdens stilstand.

Nee, dat kan helaas niet. De liftdeuren sluiten automatisch bij stilstand op de verdieping in verband met de brandveiligheid.

Ik woon beneden, waarom moet ik dan toch voor de lift betalen?

Dat verschilt per complex.
U betaald voor de lift als deze bijvoorbeeld ook naar de parkeergarage en/of bergingsruimten gaat.
U hoeft niet te betalen als u nooit gebruik hoeft te maken van de lift.