Keuken

Elke woning van GroenWest heeft een keuken. In sommige gevallen  vervangen wij keukens, maar u kunt ons ook om toestemming vragen en zelf een nieuwe keuken laten plaatsen. Het kan ook zijn dat u een reparatieverzoek heeft voor uw keuken.  Lees onderstaand alle veelgestelde vragen over keukens.

Veel gevraagd over Keuken

Mijn keuken is aan vervanging toe, komt GroenWest deze vervangen?

Als u de keuken wilt vervangen, neemt u dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. U kunt ons bereiken via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000.

Als er een technisch reparatieverzoek is voor keuken, dan komt de aannemer kijken wat er aan de hand is en zal het probleem verhelpen. U kunt een reparatieverzoek indienen via deze link: Indienen Reparatieverzoek.

Mijn badkamer/toilet is aan vervanging toe, komt GroenWest deze vervangen?

Als er een technisch reparatieverzoek is voor de badkamer/toilet, komt de aannemer kijken wat er aan de hand is en zal het probleem verhelpen. U kunt een reparatieverzoek indienen via deze link: Indienen Reparatieverzoek.

Als het alleen gaat om het uiterlijk van deze ruimte(s), dan kunt u op eigen kosten een nieuwe badkamer of toilet laten plaatsen. Hiervoor heeft u toestemming nodig van ons. Dit kunt u aanvragen via het Aanvraag Zelf Aangebrachte Voorziening (ZAV). Bij het doorlopen van de stappen kunt u direct de algemene voorwaarden en de aanvullende voorwaarden lezen die gelden voor deze Zelf Aan te brengen Voorziening (ZAV).

.

 

Ik heb een reparatieverzoek voor onderdelen van het keukenblok. Kan GroenWest mij helpen?

Het repareren of vervangen van keukenblokonderdelen zoals grepen, plankdragers, kastplanken, ladegeleiders en het afstellen van keukenkastjes is voor uw eigen uitvoering en voor uw eigen kosten. Als u lid bent van het serviceabonnement, dan zal GroenWest de reparatie voor u uitvoeren. U kunt dan een reparatieverzoek indienen via deze link: Indienen Reparatieverzoek

Ik heb een reparatieverzoek voor een apparaat in mijn keuken. Kunnen jullie helpen?

In de meeste gevallen is keukenapparatuur in uw eigen bezit. In dat geval bent u zelf verantwoordelijk voor reparatie van de apparaten op uw eigen kosten.

In sommige gevallen is de woning verhuurd met keukenapparatuur van GroenWest. Is dit bij u het geval? Dan kunt u een reparatieverzoek indienen via deze link: Indienen Reparatieverzoek. Wij kunnen u dan verder helpen. Als blijkt dat een apparaat dat in bezit is van GroenWest moet worden vervangen, dan heeft u de mogelijkheid om het apparaat gratis over te nemen. Wij zullen u hiervoor een brief sturen.

Ik wil graag een keukenonderdeel bijbestellen. Hoe weet ik wat het juiste type is?

Onderin het gootsteenkastje is een sticker geplakt met alle gegevens over uw keuken. U kunt hierop lezen welk type keuken u heeft en bij welke keukenleverancier u zelf onderdelen (op eigen kosten) kunt bijbestellen.

Ik heb een reparatieverzoek voor een keukenapparaat op de Hoge Rijndijk. Maakt GroenWest dit?

Ja, dit doen wij. De appartementen aan de Hoge Rijndijk zijn standaard verhuurd met onderstaande apparaten.
Het onderhoud van de keukenapparatuur is voor GroenWestbehalve wanneer u zelf de apparaten of de keuken heeft geplaatst. 

 36 huurappartementen:

  • Keuken van het merk Siematic
  • Siemens gaskookplaat
  • Siemens geïntegreerde koelkast met vriesvak, (dit is alleen van toepassing voor 28 appartementen, 8 appartementen R1 heeft geen koelkast)
  • Siemens moterloze afzuigkap/wasemkap
  • Blad: Met kunststof afgewerkt multiplex werkblad met waterkering (in nader te bepalen standaard kleur)
  • Achterwand: Tegelwerk (keuze uit standaard tegels)
  • Sanitair Villeroy & Boch