De stoppen zijn door bij mij thuis, er is geen stroom / elektriciteit meer, wat kan ik doen?
Algemeen
Bij stroomuitval moet u eerst zelf een aantal controles uitvoeren. Check eerst bij de buren in de straat of zij ook een storing hebben, als dit zo is, dan kunt u zelf uw energieleverancier bellen.
Misschien heeft u kortsluiting in één van uw apparaten. U kunt dan eerst een stekkerproef uitvoeren:
- Schakel alle groepen in de meterkast uit, of verwijder de zekeringen van de groepen
- Verwijder in de gehele woning alle stekkers uit de stopcontacten (denk hierbij ook aan de koelkast, oven etc.)
- Schakel de groepen in de meterkast weer in
- Schakel de aardlekschakelaar opnieuw in.
- Plaats één voor één de stekkers weer in het stopcontact. Zet hierbij de apparaten ook één voor één aan of wacht tot deze automatisch aanslaan (zoals bij koelkasten)
- Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit, op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan is dit apparaat de veroorzaker van de storing. Het moet gerepareerd of vervangen worden.
Ook kan het zijn dat er teveel apparaten op een groep wordt gebruikt. Houdt er rekening mee dat alle apparaten zwaarder dan 2000 watt (dit staat op plaatje onder het apparaat) een eigen groep horen te hebben zoals bijvoorbeeld de droger, oven, vaatwasser, combi magnetron etc.
Geeft geen enkel apparaat een probleem? Is er ook geen sprake van overbelasting? En schakelt de aardlekschakelaar toch uit? Dat is er waarschijnlijk iets met uw installatie aan de hand en kunt u bij ons een reparatieverzoek indienen. Dit kunt u doen via e-mailadres: info@cazaswonen.nl, via telefoonnummer: 0880129000 of via WhatsApp Blijkt dat de storing toch door uw eigen apparatuur veroorzaakt is, dan zijn wij genoodzaakt de elektricienkosten bij u in rekening te brengen. Voer dus altijd eerst de stekkerproef uit.